14 August 2025
Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, якою затвердив Положення про Єдиний реєстр довіреностей. Документ розробило Міністерство юстиції з метою врегулювання порядку ведення та користування реєстром, що є складовою Єдиної державної електронної системи е-нотаріату.
Новий порядок визначає:
Мін’юст виступатиме держателем реєстру та відповідатиме за його організаційне, технічне і нормативне забезпечення. Нотаріуси, як реєстратори, вноситимуть дані про довіреності та їх дублікати, завантажуватимуть скан-копії, які можна буде перевірити через QR-код у застосунку «Дія». За згоди хоча б однієї зі сторін нотаріального документа можна буде отримати його електронну копію.
Розробка та запуск Єдиного реєстру довіреностей є частиною впровадження електронної системи е-нотаріату, яка передбачає цифровізацію ключових нотаріальних процесів. Раніше перевірка довіреностей часто відбувалася через запити до нотаріусів і займала більше часу. Створення єдиного електронного інструменту має знизити навантаження на нотаріальні контори, підвищити безпеку обігу документів та забезпечити доступність сервісу по всій країні.
НБУ знизив прогноз ВВП-2025 до 1,9%: ключові ризики — енергія та кадри
НБУ зберіг облікову ставку 15,5% через посилення інфляційних ризиків
Уряд оновив порядок видачі електронних лісорубних квитків