22 October 2025
Коли світ говорить про виживання, український бізнес уже говорить про зростання.
На панелі «Чи можна сьогодні зростати в рази на ринку їжі?» під час New Food Summit 2025 підприємці, які будують заводи, експортують, створюють нові продукти й команди, поділилися власною формулою успіху у час війни.
Засновник інвестиційної компанії EFI Group і співзасновник Українського інституту майбутнього почав із головного: ризики — це частина життя, а не причина зупинятись.
«Не бачити ризики в Україні може тільки божевільний. Але від них не треба ховатися. Війну треба впустити в себе. Це єдина форма подолати страх», — сказав Ліскі.
Попри війну, він продовжує будувати нові заводи — сьомий за останні 11 років.
«Той, хто чекає, — вже програв. Україна залишиться, Київ буде столицею, ми будемо в ЄС. Питання лише — хто залишиться працювати в цій країні», — зазначив він.
Для Ліскі оптимізм — це не емоція, а стратегія, що дозволяє діяти навіть тоді, коли “немає ідеальних умов”.
CEO компанії CupSoul (food-напрям корпорації «Біосфера») назвала гнучкість і людський фактор ключовими активами бізнесу у воєнний час.
«Ми всі стикаємося з однаковими ризиками — війною, девальвацією, нестачею кадрів. Але виживають ті, хто реагує швидше. Все вирішує команда», — пояснила Брославцева.
На її думку, компетенції і віра в результат сьогодні важать більше, ніж будь-яка стратегія:
«Ти маєш довести команді, що навіть у хаосі можна досягати результату. Один успіх — і з’являється енергія для наступного».
Голова наглядової ради «Молочного Альянсу» звернув увагу на глибоку деформацію внутрішнього ринку.
«На полицях ритейлу 64% сирів — імпорт. Але ще більша проблема — фальсифікат. Десятки сезонних виробників роблять продукцію без стандартів і руйнують довіру споживача», — підкреслив він.
Вовченко переконаний: відновити конкурентність можливо лише через прозорість і контроль якості.
«Хто хоче бути на європейському ринку — має дбати не лише про прибуток, а й про здоров’я нації», — додав він.
Співвласниця Enzym Group і Kormotech розповіла, як компанія поєднує традиційний і новий напрямки — біотехнології й petfood.
«У нас є сталий бізнес і водночас стартап у напрямку New Food. Ми бачимо, що стартапова культура — швидкість, експерименти, кастомізація — оживлює класичний бізнес», — сказала вона.
За словами Вовк, у новій економіці виживають ті, хто не боїться змінюватися самі:
«Ми вчимося у стартапів не лише продукту, а мислення. Якщо не рухаєшся — відстаєш».
НБУ знизив прогноз ВВП-2025 до 1,9%: ключові ризики — енергія та кадри
НБУ зберіг облікову ставку 15,5% через посилення інфляційних ризиків
Уряд оновив порядок видачі електронних лісорубних квитків