31 October 2025

Уряд посилив регулювання грального бізнесу: запроваджено механізми контролю за лудоманією

Документ передбачає створення системи ідентифікації ознак ігрової залежності

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, яка встановлює нові правила для організаторів азартних ігор з метою захисту громадян від ігрової залежності (лудоманії).
Документ зобов’язує гральні компанії впровадити системний контроль поведінки гравців, інструменти самозахисту та обов’язкові механізми попередження патологічної ігрової поведінки.

Відтепер організатори азартних ігор повинні:

  • відстежувати поведінку користувачів і зупиняти гру при виявленні ознак залежності;
  • блокувати акаунти на вимогу гравця;
  • не допускати участі без попередньо встановлених лімітів часу й витрат;
  • інформувати про ризики та надавати консультації щодо ігрової залежності;
  • нагадувати гравцям у режимі реального часу, скільки вони вже витратили та скільки грають.

Водночас визначення патологічної та проблемної ігрової поведінки вперше закріплено на нормативному рівні, що дозволить регулятору — КРАІЛ — застосовувати єдині критерії оцінки ризику.

Як це впливає на бізнес

1. Підвищення регуляторного навантаження

Гральні оператори повинні розробити й упровадити системи моніторингу поведінки гравців у реальному часі. Це потребує:

  • доопрацювання IT-платформ і персоналізації акаунтів;
  • зберігання та аналізу великих масивів даних;
  • навчання персоналу роботі з «ризиковими» клієнтами.

Такі вимоги збільшать операційні витрати компаній, особливо для невеликих операторів онлайн-гемблінгу.

2. Формування прозорого та соціально відповідального ринку

Запровадження чітких критеріїв патологічної гри зміщує фокус ринку від «швидкого прибутку» до відповідальної комерційної моделі.
Гральні компанії, які дотримуватимуться нових стандартів, зможуть легше отримувати ліцензії, залучати інвестиції та працювати з міжнародними партнерами, що мають вимоги щодо ESG та корпоративної відповідальності.

3. Зниження репутаційних ризиків

Регулювання лудоманії дає можливість операторам продемонструвати суспільну відповідальність і уникнути асоціацій із «тіньовим» бізнесом. Це може відновити довіру частини користувачів і спростити легалізацію реклами та маркетингу у подальшому.

4. Підготовка до гармонізації з європейськими стандартами

Вимоги до контролю ігрової поведінки наближені до регламентів ЄС, зокрема практик Мальти, Данії та Іспанії, де відповідальна гра є умовою для ліцензування.
Для українського бізнесу це означає спрощення інтеграції з міжнародними платіжними системами та підвищення довіри регуляторів під час потенційної експансії на зовнішні ринки.

Що цьому передувало

Україна поступово посилює регулювання грального ринку, який був легалізований у 2020 році.
Попри формальне ліцензування, ринок залишався недостатньо контрольованим у частині соціальної відповідальності, а проблема лудоманії загострилася після зростання кількості онлайн-казино під час війни.

Раніше Уряд ухвалив рішення про створення реєстру осіб із обмеженим доступом до азартних ігор, а Нацбанк запровадив посилений моніторинг фінансових операцій у сфері гемблінгу.
Нові норми логічно продовжують ці кроки, формуючи єдину політику відповідальної гри, яка має зменшити соціальні ризики і водночас забезпечити стійке функціонування легального ринку.

 

Аналітичні матеріали

Події

International Invest Summit: Jazz Business

International Invest Summit: Jazz Business

RAU Expo 2025

RAU Expo 2025

ІІ Інвестиційний Форум

ІІ Інвестиційний Форум

Фокус

10.11Українську енергетику поділили між собою три групи впливу. Міндіч очолював найвпливовішу з них – дослідження UCAI

10.11Герман Галущенко попри відставку з посади міністра енергетики де-факто зберігав керівну роль у галузі – дослідження UCAI

30.10Energy Report Ukraine: інсайди, політика, бізнес

Новини