10 November 2025

Україна та Норвегія продовжили транспортний безвіз до 2027 року

Перевізники й надалі зможуть здійснювати вантажні рейси без спеціальних дозволів

Україна та Норвегія домовилися про продовження лібералізації вантажних автомобільних перевезень до березня 2027 року, що означає фактичне збереження режиму «транспортного безвізу» між країнами. Відповідна домовленість досягнута між Міністерством розвитку громад та територій України та Міністерством транспорту Норвегії, з урахуванням пролонгації аналогічної угоди між Україною та Європейським Союзом.

Рішення дозволяє українським перевізникам продовжити виконання двосторонніх і транзитних рейсів без отримання спеціальних дозволів, за умови використання вантажівок стандарту Євро-5 і вище. Це вже третє продовження домовленостей між Україною та Норвегією, першу версію яких підписали у 2023 році.

«Продовження транспортного безвізу з Норвегією – це ще один приклад послідовної інтеграції України до європейського транспортного простору. Такі домовленості роблять українських перевізників більш конкурентними, а логістику – стабільнішою та передбачуваною», – зазначив Віце-прем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.

Як це впливає на бізнес

  1. Покращення умов для експортерів.
    Безвізовий режим у сфері вантажних перевезень зменшує адміністративне навантаження на компанії та спрощує логістику поставок українських товарів до країн Північної Європи. Зокрема, у 2024 році обсяг експорту до Норвегії становив понад $553 млн, і завдяки продовженню домовленостей очікується подальше зростання цього показника.
  2. Зниження витрат для транспортних компаній.
    Відсутність потреби у дозволах зменшує часові та фінансові витрати перевізників, сприяючи стабільності контрактів та підвищенню прибутковості. Це особливо важливо для компаній, які здійснюють регулярні транзитні перевезення через країни ЄС до Скандинавії.
  3. Стимул до модернізації автопарку.
    Оскільки дія угоди поширюється лише на транспортні засоби екологічного класу Євро-5 і вище, українські компанії отримують економічний стимул для оновлення автопарку, що сприяє зменшенню шкідливих викидів і підвищенню екологічної відповідальності бізнесу.
  4. Інтеграція у європейський ринок перевезень.
    Продовження лібералізації з Норвегією — частина ширшої політики ЄС щодо транспортного “безвізу” з Україною, який наразі діє з 35 державами. Це створює основу для повноцінного входження українських перевізників у єдиний європейський транспортний простір, відкриваючи доступ до нових контрактів і ринків.

Що цьому передувало

Першу угоду про «транспортний безвіз» з Норвегією було укладено у серпні 2023 року, що дозволило українським компаніям здійснювати перевезення без двосторонніх дозволів. У подальшому домовленість уже двічі продовжувалася у зв’язку з високими показниками перевезень і зростанням товарообігу.

У вересні 2025 року Україна та Європейський Союз також погодили продовження дії транспортної лібералізації до 31 березня 2027 року, після чого Київ почав послідовно оновлювати аналогічні угоди з іншими партнерами.

Таким чином, нинішнє рішення з Норвегією — це логічне продовження політики інтеграції України до європейського транспортного простору, яка дозволяє бізнесу планувати міжнародні перевезення на кількарічну перспективу, зменшує логістичні бар’єри та підсилює позиції українських експортерів на ринку ЄС і Північної Європи.

 

Аналітичні матеріали

Події

International Invest Summit: Jazz Business

International Invest Summit: Jazz Business

RAU Expo 2025

RAU Expo 2025

ІІ Інвестиційний Форум

ІІ Інвестиційний Форум

Фокус

10.11Українську енергетику поділили між собою три групи впливу. Міндіч очолював найвпливовішу з них – дослідження UCAI

10.11Герман Галущенко попри відставку з посади міністра енергетики де-факто зберігав керівну роль у галузі – дослідження UCAI

30.10Energy Report Ukraine: інсайди, політика, бізнес

Новини